A 2010-ben elhunyt művész, Botond: A Vacsora/Das Abendmahl című műcsoportja utoljára május 26-án látható. A kiállítás zárónapján – reflektálván arra, hogy maga a művész számos inspirációt merített a könyvekből, az irodalomból – arra kértünk négy írót és költőt, hogy merítsenek ők inspirációt a kiállított alkotásokból és az így született szövegeket olvassák fel a tárlat terében.

Résztvevők:

Bartis Attila, legutóbbi kötete: A csöndet úgy, Magvető, 2010

Borbély Szilárd, legutóbbi kötete: Szemünk előtt vonulnak el, drámák, Palatinus, 2011

Csobánka Zsuzsa, legutóbbi kötete: Belém az ujját, JAK, 2011

Győrffy Ákos, legutóbbi kötete: Havazás Amiens-ben, Magvető, 2010

A 2010-ben elhunyt művész, Botond A Vacsora/Das Abendmahl című műcsoportja február 4-től május 26-ig látogatható a Modem földszinti kiállítótermében.

Az 1949-ben Pécsett született művész Nürnbergben és Budapesten élt és alkotott. Szerteágazó tevékenysége a kisplasztikától és rajzoktól kezdve az asszemblázsokon, térszobrokon, térinstallációkon át egészen a nagyléptékű projektekig ível, amelyekkel Botond nemzetközi elismerést vívott ki. Művei a múlandóság intenzív tapasztalatát közvetítik és civilizációkritikai kérdéseket vetnek fel. Az anyagokkal és technikákkal való kísérletezés adja alkotásai sajátos érzéki minőségét és formai sokrétűségét.

A Vacsora/Das Abendmahl című utolsó sorozatában Botond megidézi a passiótörténetet és más keresztény témákat dolgoz fel. Leonardo Utolsó vacsorájának, Veronika kendőjének és a Torinói lepel változatainak hordozójaként a teherautó-ponyvát választotta, hidat képezve ezáltal a keresztény kultúra archaikus témái és a jelen között. Leonardo Utolsó vacsorája művészek számtalan generációját ihlette másolatokra és parafrázisokra. A kétdimenziós freskót Botond kiterjesztette a térbe, sajátos térinstallációt alkotott. A Vacsora tér-képként a nézőt a mű aktív részesévé teszi, s központi műként egyfajta szakrális centruma a kiállításnak.

A Torinói lepel, amelyben Jézust a keresztrefeszítés után eltemették, relikviaként tisztelt. Botond a teherautóponyván egy emberi test struktúráját dolgozta ki, s ezzel az absztrakt hamisítással új fényt vetett a kétséges eredetű kultusztárgy körüli folyamatos vitára. Veronika kendője, amelyen Jézus arcképe mint az igazi képmás (Vera icon) látható, Botondot tizennégy darab saját változat elkészítésére inspirálta.

A Vacsora műcsoport nyitott diskurzus a vallásról és a keresztény hitről: a művész a nézőt arra készteti, hogy az általa teremtett üres helyeket saját tapasztalataival és érzelmeivel töltse meg.

Az irodalmi estre a belépés ingyenes.

A program a Deutsches Kulturforum és a MODEM közös rendezvénye.

facebook event