[a goldenblog.hu és a hvg.hu felhívása]

Szerintünk. Annak ellenére, hogy sokan temetik a műfajt, mi hiszünk benne, hogy ennek pont az ellenkezője igaz. Minden évben kiderül, hogy egyre több létjogosultsága van a civil újságírás ezen formájának. A blogolással pedig létrehozzuk a személyre szabott médiatartalmakat, amelyek méltó ellenfelei az eddigi lineáris médiumoknak. „A médium maga az üzenet.” Nem akarunk ugyan  mcluhan-i magasságokba emelkedni, de a médiatudós 18 évvel ezelőtti kijelentése alapján is biztosan tudjuk, hogy nem haldoklik a blog, ha ezt az üzenetet a blogger indítja útjára.

A haldoklást a szkeptikusok általában annak tulajdonítják, hogy egy-egy poszt hosszúsága már nem köti le az olvasó figyelmét, így a klasszikus blogoknak nem sok értelmük marad, ha úgy is ott van a Twitter, Facebook és a hasonló közösségi oldalak. Az utóbbi években viszont megjelentek olyan blogok is, amelyek mélyre ásnak olyan  témákban is, amelyeket egy hagyományos médium nem bír el. Ilyenek akár a közéleti vagy egyenesen szakértőinek mondható blogok. E mellett közvetlen hangvételű egyedi tartalmakat képesek előállítani, és a korábbi „énblogokkal” szemben tárgyilagos, szakszerű tanácsadói blogok jönnek létre. Újabban pedig már az üzleti élet szereplői is alkalmazzák termékeik népszerűsítésére az ún. tartalom marketing keretein belül. Ez ma már tendenciának tekinthető.

A blogokat már úgy olvassuk, mint az újságokat, azt írta a blog, blogján tette közzé, a blog információi szerint, bloggal kelünk-fekszünk. Közben pedig újabb netes trendek érkeztek, most már a lájkolásról, a Facebookról meg a mikroblogokról okoskodnak az Internet Hungary tujái között. A blog a magyar internet Skoda Fabiája lett: rengetegen használják, megbízható, nem ciki beleülni, de ma már nem akkora nagy szám, vannak nála trendibb és izgalmasabb dolgok. Azóta ráadásul a politikai és a média széliránya is sokat változott.

A hvg-nél azonban nem csak saját blogoszféránk kiépítése miatt gondoljuk úgy, hogy a blog nem halt meg. A kérdés, amire a 2012-es Goldenblogon keressük a választ, hogy akkor most mi a blog? Második nyilvánosság? Civil újságírás? Onlájn bélyeggyűjtő-klub? Tartalom, vagy forma? Quo vadis magyar blog? És persze cui prodest?

Nevezési kategóriák:

Gasztroblogok
Kult-szórakozás
IT-blogok
Életmód blogok
Szakértői blogok
Hírblogok
Helyi.érték
Fotóblogok
Egyéb blogok

A nevezést augusztus 9-ig fogadják, feltételeiről bővebben itt lehet olvasni.

forrás:

hvg
goldenblog