Program

Botond utolsó, A Vacsora című műcsoportjának középpontjában a keresztény ikonok és a passiótörténet stációi állnak. A művész intenzíven foglalkozik Leonardo da Vinci Utolsó vacsora című alkotásával, Veronika kendőjének és a Torinói lepelnek az ereklyéivel, amelyeket új kontextusba helyez, és ezzel arra sarkallja a szemlélőt, hogy maga is nézze meg és értékelje őket újra. A műcsoportban a modern anyag (teherautó-ponyva) alapvető témák hordozójává válik. A bazilika architektúráját felidéző kiállítás szakrális középpontja A Vacsora, a címadó műcsoport. A szemlélő a középső hajóból az oldalsó terekbe léphet, itt találhatók az “ereklyék”.
Botond utolsó műciklusa,  Das Abendmahl / A Vacsora talányos alkotás. Egyrészről a keresztény univerzum legszentebb ügyébe merül (úrvacsora), másrészt úgy jelenít meg transzcendens tartalmakat, hogy közben rákérdez a kortárs művészet mibenlétére, a hordozó és a befogadó közegre egyaránt. Egyszerre szakrális és egyszerre kritikai mű. A német és magyar művészettörténészek, filozófusok, teológusok, írók, költök, galéristák részvételével megrendezett konferencia ezt a kérdést vizsgálja.

A rendezvény ingyenes.

13.30

Üdvözlés

Nagy Márta / budapesti Goethe Intézet

Kukla Krisztián / MODEM

Horváth Andrea / DKF

13.45–14.45

Kurdy Fehér János: Virrasztás/BARN (Adalékok az Abendmahl műciklus keletkezéstörténetéhez)

Ingrid Koppelmann / Galerie Kunstwerk Nippes: Az asztal, a lakoma és A Vacsora

Tillmann József / MOME: Az Utolsó vacsora után. A Vacsora elé

14.45–15.15

Vita, beszélgetés, büfé, szünet

15.15–16.15

Puskás István / DE: Hiányzó tér

Bálványos Anna / Ludwig Múzeum Budapest: A megváltás és a művészet

Varga Mátyás / OSB Pannonhalma: Válhat-e a kép igazsága teológiai igazsággá?

16.15–17.00

Vita, beszélgetés, büfé, szünet

17.00 –18.00

Katalógus-bemutató
Rendhagyó tárlatvezetés a konferencia előadóival

forrás:

MODEM

Deutsches Kulturforum Debrecen